Onderwijs en bedrijfsleven ontmoeten elkaar in toetsing!

Twee weken geleden (er zat een voorjaarsvakantie tussen ;)) verzorgden we een open inschrijvingstraining inleiding vraagconstructie. De aanmelding hiervoor was zo overweldigend dat we besloten een tweede dag te plannen. Op 14 en 16 februari hebben we de trainingen verzorgd. Voor ons was open inschrijving nieuw. Het viel ons op dat er zowel aanmeldingen kwamen vanuit het bedrijfsleven als uit het onderwijs voor deze workshop.

 

 

 

 

 

 

 

Ondanks het verschil in soorten en doel van de toetsen dat onderwijs en bedrijfsleven veel van elkaar konden leren tijdens de verschillende oefeningen. De vraagstukken waar het onderwijs mee worstelt zijn dezelfde vraagstukken voor examencommissies en opleiders in het bedrijfsleven. Het gaat vooral om aandacht voor de volgende vraagstukken:

  • open-gesloten vraag
  • welk type gesloten vraag gebruik je wanneer (denk aan rangschik, hotspot etc)
  • scoring van vraag
  • wanneer bepaal je de cesuur
  • wat is het niveau van je vraag

In deze eerste training inleiding vraagconstructie zijn we vooral ingegaan op de constructie van gesloten vragen. De andere punten kwamen nog niet aan de orde. Wij zijn voornemens om in maart een vervolg te geven aan deze training. Mocht je interesse hebben consultancy@andriessen.nl

Geplaatst in Andriessen, kwaliteit, online examinering, online toetsing, trainingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>